Maldonado világbajnokot idézett, Kimi beolvasott - F1-legek

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.21. 08:50
A Nemzeti Sport Online olvasói már megszokhatták, hogy a Bajnokok Ligája-játéknapokat és az NB I-es fordulókat követően „leges” cikkben, kicsit másképp dolgozzuk fel az érdekességeket. Az idén nincs ez másképp a Formula–1-es versenyhétvégékkel sem. Ezúttal a Kínai Nagydíjat vettük górcső alá.

Lewis Hamilton (középen) egymást követő harmadik futamgyőzelmét aratta Kínában (Fotó: Reuters)
Lewis Hamilton (középen) egymást követő harmadik futamgyőzelmét aratta Kínában (Fotó: Reuters)
Lewis Hamilton (középen) egymást követő harmadik futamgyőzelmét aratta Kínában (Fotó: Reuters)
Lewis Hamilton (középen) egymást követő harmadik futamgyőzelmét aratta Kínában (Fotó: Reuters)
Lewis Hamilton (középen) egymást követő harmadik futamgyőzelmét aratta Kínában (Fotó: Reuters)

A HÉTVÉGE KICSÚSZÁSA. Pastor Maldonado a második szabadedzés során sodródott a kavicságyba, miközben a boxba igyekezett. Miután közölte rádión, hogy mi történt vele, a Lotusnál hallhatóan nem tudták ezt hova tenni egy pillanatra, eléggé meglepődtek. Érdekesség, hogy 2007-ben Lewis Hamilton ugyanitt csúszott ki, csak az a versenyen történt, és akkor a brit értékes pontoktól esett el, végül pedig a világbajnoki címet is elbukta Brazíliában.

Hamilton kicsúszása:

HAMILTON KAPASZKODIK AZ ÖRÖKRANGLISTÁN. Az elmúlt négy évben Sebastian Vettel kapaszkodott fel az F1-es örökranglistákon, ebben az évben Hamiltonon a sor. Az angol szombaton megszerezte karrierje 34. pole pozícióját, amivel fellépett az örökrangsor 4. helyére (Michael Schumacher,Ayrton Senna és Sebastian Vettel mögé). Vasárnap zsinórban a harmadik futamgyőzelmét aratta (pályafutása során először), ami összességében a 25. sikere volt, amivel utolérteNiki Laudát és Jim Clarkot. Nem mellesleg pedig megelőzte az ötszörös világbajnok legendát, Juan Manuel Fangiót.

SEBESSÉGEK A FUTAMON
(a mérési ponton)
Rosberg336.8
Bottas334.6
Kvjat334.6
Magnussen333.8
Pérez333.3
Räikkönen332.9
Hülkenberg332.7
Hamilton332.3
Vergne331.8
Massa331.1
Button330.2
Kobajasi327.1
Maldonado325.5
Chilton322.7
Ericsson321.9
Alonso321.9
Grosjean321.8
Ricciardo321.7
Gutiérrez320.4
Vettel318.3
Bianchi318.1
Sutil256.8

A HÉTVÉGE STATISZTIKÁJA. A szezon első négy versenyének minden egyes körében valamelyik Mercedes vezetett, ezt a bravúrt korábban a McLaren és a Williams tudta bemutatni, előbbi 1988-ban, utóbbi 1992-ben. A német csapat az első négy nagydíjhétvégén a maximálisan megszerezhető 172 pontból 154-et begyűjtött, és ha Hamiltonnak nem kellett volna feladnia a versenyt Ausztráliában, akkor lehet, hogy az a hiányzó 18 pont is meglenne…

A HÉTVÉGE NYILATKOZATA. „Ha négy nap alatt közel negyven órát repülsz, és közben egyszer sem alszol, akkor valószínűleg szükséged lesz a napszemüvegre” – válaszolta Marco Mattiacci, a Ferrari új csapatvezetője arra az újságírói kérdésre, hogy miért visel napszemüveget fedett helyeken is. A pénteken viselt napszemüveg persze szombatra és vasárnapra lekerült az olaszról.

A HÉTVÉGE BAKIJA. Nem tudni, ki lengette a kockás zászlót a verseny végén (az FIA egyelőre sikeresen eltitkolta, kinek kellett lengetnie), de az biztos, hogy kicsit túlizgulta a dolgot, mert már az 55. kör végén akcióba lendült (a verseny eredetileg 56 körös lett volna), az FIA ide vonatkozó szabályzata szerint pedig ezért hivatalosan csak 54 körös volt az idei Kínai Nagydíj.

A HÉTVÉGE VESZTESEI. Az előző ponthoz fűződik ez a bekezdésünk: Kobajasi Kamui az egész versenyen át tartó csatát vívott Jules Bianchival, és az utolsó körben a hátsó egyenesben meg is előzte a franciát, elhappolva minden idők egyik legfontosabb 17. helyezését – legalábbis lélektanilag. Ám a korai leintés miatt mindez érvénytelenné vált, és Bianchi maradt előrébb. Pedig Kobajasi megérdemelte volna, főleg azok után, hogy Sebastian Vettel Red Bullját is meg tudta előzni – igaz, sokkal frissebb gumikon.

És itt a hétvége másik vesztese, Vettel, aki szombaton elismerte, hogy Daniel Ricciardo jobb munkát végez nála, majd vasárnap el kellett engednie maga mellett az ausztrált a csapat utasítására – frusztrációja rögtön érthető, ha ránézünk a végsebességek listájára. „Most biztos nagyon szomorú" – jegyezte meg mosolyogva Ricciardo a verseny után, de leszögezte, nem akar balhét csapaton belül. Ehhez a helyzethez csatlakozik egy Twitter-bejegyzés vasárnapról: Kvjat az új Ricciardo, Ricciardo az új Vettel, Vettel az új Webber.

S ha már Webber: az ausztrálnak megvolt az első versenye a sportautó-vb-n Silverstone-ban. Porschés egysége (Timo Bernhard és Brendon Hartley társaságában) a harmadik lett két Toyota mögött.

A HÉTVÉGE REKLÁMJA. Kimi Räikkönen a Ferrari kínai partnere, a Weichai kérésére reklámfilmet forgatott. A magyar kereskedelmi tévék saját gyártású szappanoperáinak szereplőválogatásán megjelenőket meghazudtoló módon állt helyt a finn, aki hozta nem mindennapi lelkesedését.

A HÉTVÉGE „MATEKLECKÉJE”. Gary Hartstein, a Formula–1 korábbi főorvosa az elmúlt hónapokban a Michael Schumacherről írt blogbejegyzéseivel hívta fel magára a figyelmet. Ám az amerikai aneszteziológus vasárnap a humorából is mutatott egy szösszenetet. Nico Rosberg autójában elromlott a telemetrikus rendszer, így a németnek gyakran jelentenie kellett a rádión az üzemanyag-mennyiségéről a mérnöke számára. Miután Rosberg egyszer bemondta az értéket, Hartstein azt írta a Twitterre a mérnök helyébe képzelve magát, s mintegy szemléltetve, mennyire sokrétűek a versenyzők. „Oké, Nico, vettük. 71.9, jó. El tudnád ezt most osztani 12.6-tal? Szólj nekünk, amint megvagy vele.”

A HÉTVÉGE AJÁNDÉKA. A Sauber azzal kedveskedett a rajongóinak, hogy közzétett egy részletes elemzést a kormányáról, ahol minden gomb mellé leírták a funkciókat.


KÍNAI NAGYDÍJ, A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA
1.Nico RosbergnémetMercedes1:40.402átlag: 195.450 km/ó39. kör
2.Lewis HamiltonbritMercedes1:41.1960.794 mp h.42.
3.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-Renault1:41.4731.07139.
4.Fernando AlonsospanyolFerrari1:42.0811.67948.
5.Sebastian VettelnémetRed Bull-Renault1:42.1691.76737.
6.Sergio PérezmexikóiForce India-Mercedes1:42.2281.82632.
7.Esteban GutiérrezmexikóiSauber-Ferrari1:42.2571.85542.
8.Kimi RäikkönenfinnFerrari1:42.3001.89834.
9.Felipe MassabrazilWilliams-Mercedes1:42.3791.97734.
10.Nico HülkenbergnémetForce India-Mercedes1:42.6242.22233.
11.Valtteri BottasfinnWilliams-Mercedes1:42.6602.25852.
12.Kevin MagnussendánMcLaren-Mercedes1:42.7012.29933.
13.Max ChiltonbritMarussia-Ferrari1:42.8752.47350.
14.Jean-Éric VergnefranciaToro Rosso-Renault1:42.8962.49434.
15.Pastor MaldonadovenezuelaiLotus-Renault1:43.0672.66534.
16.Kobajasi KamuijapánCaterham-Renault1:43.3232.92148.
17.Danyiil KvjatoroszToro Rosso-Renault1:43.3372.93533.
18.Jenson ButtonbritMcLaren-Mercedes1:43.3752.97330.
19.Marcus EricssonsvédCaterham-Renault1:43.6203.21830.
20.Romain GrosjeanfranciaLotus-Renault1:44.3663.9644.
21.Jules BianchifranciaMarussia-Ferrari1:44.8254.42336.
22.Adrian SutilnémetSauber-Ferrari1:58.37617.9742.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik